top of page

תופעת הגמגום, היא תופעה רחבה המצויה בכל מקום ובכל תרבות. קיימות תיאוריות שונות למקור הבעיה, וכן טכניקות ושיטות שונות המנסות לסייע לסובלים מגמגום.
כאשר מדובר בגמגום “התפתחותי” המופיע בגילאי 2-3 הוא אמור לחלוף ב80% מהמקרים ללא התערבות. כאשר מדובר על “גמגום” אצל אדם בוגר שהפך להפרעת דיבור כרונית, ישנן שיטות שונות המנסות לטפל בהפרעה אך התוצאות אם תהיינה לרוב תהיינה חלקיות ותמיד לא יחזיקו מעמד לאורך זמן, כאשר השיטה שמוכיחה את עצמה היום בארץ ומובילה ל-100% הצלחה בהתמודדות עם גמגום, היא השיטה של מכון ד”ר פלואנסי, המבוססת על שיטת עיצוב שטף הדיבור. בשיטה זו לומד האדם המגמגם לדבר מחדש תוך למידה של שליטה במערכת הדיבור, מה שמאפשר לו להתגבר על הגמגום.

טיפול בגמגום- הכול מתחיל בטכניקה!

במשך שנים רבות הופיעה הפרעת הגמגום בקטלוג הפסיכיאטרי האמריקאי כהפרעה פסיכולוגית. רק בגרסה האחרונה שלו  DSM- 5 שונתה ההגדרה להפרעת שטף התפתחותית:
Childhood onset disorder,  מה שיכול להעיד על כיווני הטיפול שהיו נהוגים, ונהוגים גם היום בהפרעת הגמגום.
נקודת ההנחה בטיפול הייתה פסיכולוגית. האדם המגמגם חווה מן הסתם תחושת שונות, רגשות נחיתות, חוסר ביטחון עצמי, חוסר יכולת לתקשר, וחרדה. התחושות האלה מנעו ממנו ללכת לפגישות חברתיות, ראיונות עבודה, דייטים וכו’. הפסיכולוגים או הפסיכיאטרים שטיפלו באנשים מגמגמים, התייחסו להשלכות של גמגום על נפש המטופל וטיפלו בהן. המטרה הייתה לחסוך מהמטופלים את הבושה והחרדה, ולגרום למוטיבציה גבוהה יותר בניסיון להתמודד עם ההפרעה.

מה קורה לאדם המגמגם?

מכיוון שגמגום מלווה בתחושות פנימיות קשות של המגמגם, הלחץ בפני עצמו יוצר קושי לדבר ברצף (גם לא אצל מגמגמים…). כאשר אדם מגמגם מתחיל לדבר, בזיכרון התודעתי שלו הוא חווה תחושות קשות של כל כישלונות הדיבור שלו מעתה ועד עולם, ואלה מציפים אותו בתחושת תסכול, אובדן שליטה, פחד, חרדה, לחץ ואיום וגורמים ל- איך לא? להמשיך ולגמגם, עוד כישלון שמצטרף לניסיונות הקודמים שנכנס גם הוא לזיכרון התודעתי ויציף אותו בניסיון הבא.
טיפול בגמגום בשיטה של ד”ר פלואנסי היא השיטה המקצועית והטובה ביותר לטיפול בגמגום. שיטה מוכחת מדעית אשר עזרה לאלפי מטופלים ברחבי העולם להחזיר לאנשים מגמגמים את השליטה על שטף דיבור נקי.

אז איך מתגברים על הגמגום?

ע"מ להתגבר על הגמגום יש לעבור תהליך שיקומי למערכת הדיבור אשר ילמד אותנו בחזרה איך לשלוט במערכת ואיך לא לתת לגמגום להכתיב לנו את אופן הפקת הדיבור, מה אני אומר ואת החיים שלנו בכלל.

תוכלו לשמוע יותר בהרחבה על הנושא בהרצאה המרתקת שאנו מעבירים במסגרת בדיקת ההתאמה.

bottom of page